אני לא חובבת גדולה של קינוחים של פסח. לא אוהבת עוגיות של פסח, לא אוהבת כל מיני תחליפים של קמח מצה. אם כבר קינוחים בפסח, אז אני אוהבת קינוחים שמראש אין בהם קמח ולכן לא צריך לכפות עליהם כל מיני תחליפים משונים.
פבלובה היא בדיוק קינוח כזה! קינוח שאין בו טיפת קמח, קינוח כשר לפסח. אני מתה על פבלובה. היא מלכת הקינוחים בעיניי. יש משהו מושלם בשילוב בין המרנג הפריך, הקרם העשיר והפירות החמצמצים… ביס שהוא עונג צרוף.
פבלובה אחת גדולה, או פבלובות קטנות אישיות, להכין את המרנג לבד או לקנות מרנגים מוכנים, איך שלא יהיה ומה שלא תחליטו, פבלובה בעיני היא קינוח מנצח לשולחן הסדר (ובכלל!), אצלי אין סדר בלעדיה…
רוצים עוד רעיונות לקינוחים כשרים לפסח? נסו את המתכון שלי לקרם ברולה קלאסי מושלם
הכנתם? אל תשכחו לתייג אותי באינסטגרם!

פבלובה מלכת הקינוחים
מצרכים
אופן ההכנה
- מחממים תנור ליום של 90 מעלות
- מרפדים תבנית בנייר אפייה
- מכינים את המרנג: בקערת המיקסר נקייה ויבשה שמים את החלבונים ומתחילים להקציף על מהירות בינונית
- מוסיפים את הסוכר והקורנפלור בהדרגה לתוך הקערה תוך כדי הקצפה עד שמתקבל קצף יציב
- מקפלים פנימה בזהירות את הוניל וקליפת הלימון
- משטחים את המרנג על נייר האפייה בצורה שרוצים (חשוב לא לשטח דק מדי)
- אופים כ2-3 שעות עד שהמרנג יציב ופריך (גם בחלקו התחתון)
- מוציאים ומצננים היטב
- מכינים פטסייר: בסיר קטן שמים את החלמונים, קורנפלור, סוכר ווניל וטורפים כ3 דק
- שמים בסיר נפרד את החלב ומביאים לרתיחה
- יוצקים את החלב הרותח תוך טריפה נמרצת לתערובת החלמונים
- מבשלים על להבה בינונית תוך ערבוב מתמיד עד לקבלת קרם סמיך
- מעבירים למקרר
- מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה
- כשהקרם פטסייר קר לגמרי מקפלים לתוכו את הקצפת
- לפני ההגשה מורחים את הקרם בשכבה נדיבה על המרנג ועורמים מעל הקרם פירות
הערות
את הוניל וקליפת הלימון מערבבים פנימה רק כשהביצים כבר מוקצפות ויציבות. אם מוסיפים אותן לפני, הביצים לא יוקצפו לקצף יציב ולא יהיה מרנג.
אני השתמשתי בפירות אדומים אבל כמובן שאפשר להשתמש בכל פרי שאוהבים.
אפשר להכין מראש את המרנג ולשמור בקופסה אטומה היטב. אפשר להכין מראש את הקרם ולשמור מכוסה במקרר. את ההרכבה אני ממליצה לעשות רק לפני ההגשה (אחרת הקרם ירטיב את המרנג והוא יאבד מהפריכות שלו).