סלט כמו של גיל
סלט כמו של גיל
אנשים שמארחים מתחלקים לשניים… אלו ששמחים כשהאורחים מביאים איתם משהו וחולקים איתם את נטל הבישול, ואלו שאוהבים להכין הכל לבד ומעדיפים שהאורחים לא ידחפו להם לבישולים.
אני לרוב נמנת עם הקבוצה השנייה. כשאני מארחת אני מתכננת את התפריט וככול שעובר הזמן אני מלהיבה את עצמי יותר (ולרוב גם מתחילה להגזים בתכנונים שלי), קשה לי לשחרר ולתת לאחרים להביא דברים. אם ממש מתעקשים אני מחלקת משימות מאוד מדוייקות עם הוראות קפדניות מה להביא ומאיפה. אין אצלי הפתעות ואני לא מרשה לאלתר. קשוחה.
אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל. יש אנשים בודדים שאני סומכת עליהם שיביאו מה שהם רוצים, ויש גם כמה אנשים שפשוט לא שואלים אותי…
גיל אטלן הוא כזה. הוא אחד החברים הכי טובים של אבא שלי, והוא, בן היתר הסטייליסט אוכל שלו בכל התכניות והמדורים לעיתון והספרים. הוא מלווה אותו בעשייה מקצועית (מעבר לחברות האישית בינהם) כבר שנים, הוא למד מאבא שלי המון וגם יש לו תועפות של כישרון וסטייל.
תמיד כשהוא בא להתארח הוא מביא משהו, יין טוב, איזו גבינה משובחת שהוא גילה לאחרונה, איזה קינוח….
בארוחת יומההולדת האחרונה של אבא שלי הוא נכנס והודיע שהוא הביא סלט. כל אחד אחר היה מקבל ממני מבט נזיפה – מי זה מביא סלט בלי לקבל ממני אישור קודם? אבל על גיל אני יודעת שאני יכולה לסמוך.
ואכן, הוא הכין סלט נפלא. פריך, רענן, חמצמץ, עם איזו גבינה משובחת שהוא הביא מירושלים יום קודם…
אני לא יודעת מה בדיוק בדיוק היה בסלט. אבל כמה ימים אחר כך כשהתחשק לי עוד ביס מהסלט הנפלא של גיל (שכבר נגמר כמובן), הכנתי את הגרסה הזו, דומה אבל לא בדיוק בדיוק… סלט כזה פריך, רענן, חמצמץ עם גבינה משובחת שקניתי בשוק – סלט כמעט כמו של גיל.
מצרכים:
15-20 מלפפונים בייבי
5 מקלות סלרי
חצי צרור שמיר
חצי צרור פטרוזילה
150 גר גבינה צפתית (אני אוהבת גבינה צפתית עם קצח)
100 גר פיסטוקים
4 כפות שמן זית
מיץ מ2 ליים
מלח
פלפל שחור
הוראות הכנה:
  • חותכים את המלפפונים וגבעולי הסלרי גס ושמים בקערה
  • קוצצים את הפטרוזיליה והשמיר ומוסיפים לקערה
  • חותכים את הגבינה לקוביות ומוסיפים לקערה
  • קוצצים את הפיסטוקים גס ומוסיפים לקערה
  • מתבלים בשמן זית, מיץ ליים, מלח ופלפל ומערבבים היטב
Share:
  • 3044
  • 3
  • 1

3 thoughts on “סלט כמו של גיל”

כתוב תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *