מצרכים
Method
- מכינים את הקציצות: טוחנים את הבצל במעבד מזון לפרורים קטנטנים (אפשר גם לגרד אותם על החלק הדק של פומפייה)
- מעבירים את הבצל הטחון לקערה גדולה ומוסיפים את יתר המרכיבים, מערבבים היטב לתערובת רכה ואחידה
- מכסים ומכניסים למקרר לשעה לפחות (ואפר אפילו יותר)
- בנתיים מכינים את הציר: בסיר שטוח ורחב שמים שמן זית וכורכום
- כשהשמן חם מוסיפים את הכנפיים ומטגנים כ2-3 דק
- חותכים את הירקות של המרק גס
- מוסיפים את העצם, המים, והירקות החתוכים
- מביאים לרתיחה, מנמיכים להבה ומבשלים כ45 דק
- מסננים את העוף והירקות ושומרים את המרק הצח
- מוסיפים למרק הצח את גרגרי החומוס ומבשלים כ 10 דק
- מוציאים את תערובת הקציצות מהמקרר
- בידיים משומנות יוצרים מהתערובת קציצות עגולות קטנות ישירות לתוך המרק, הקציצות בסיר צריכות להיות בשכבה אחת (קחו בחשבון שהקציצות מאוד מתנפחות בבישול אז הקפידו להכין קציצות קטנות, בערך בגודל של כדורי פינג פונג)
- מביאים את הסיר לרתיחה, מנמיכים להבה ומבשלים 30 דק
הערות
אני אוהבת להגיש את הגונדי עם אורז לבן. אפשרות לטבעוני: פשוט משמיטים את העוף מהגונדי ומכינים את הקציצות מהבצל והקמח חומוס בלבד (ומגישים עם מרק ירקות). מהירקות והעוף שסיננו מהמרק, אני אוהבת להוציא את העצמות ולטחון הכל יחד שמעבד מזון, להוסיף ביצה ולהכין מהתערובת קציצות.
